Ряд сервісів, орієнтованих на пенсіонерів, застрахованих осіб і страхувальників, упроваджено на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України.
Доїхати до відділення Пенсійного фонду, вистояти чергу, з′ясувати, що не всі документи взяли, і –почати все спочатку… Чимало хто пригадає подібну ситуацію. Та тепер вона змінилася: не варто виходити з дому, аби вирішити свої справи у Пенсійному фонді, – фонд сам прийшов до вас. Варто ввімкнути комп′ютер, і завдяки онлайн сервісам можна контролювати роботодавця: чи сплатив він за вас соціальний внесок; дізнаватися, які зміни та чому відбуваються у нарахуванні вашої пенсії; отримати потрібну довідку…
Презентація онлайн послуг пенсійного Фонду України (ПФУ) відбулася у Полтавському прес-клубі, куди запросили і Кропивницький та Сумський прес-клуби. Команди регіональних журналістів поспілкувалися на засіданні не лише з київськими керівниками ПФУ, а й із начальниками управлінь своїх областей, – вони також взяли участь у презентації.
Для кого впроваджуємо?
Традиційне уявлення про те, що клієнт Пенсійного фонду – це виключно та людина, якій призначається або вже призначена пенсія, є невірним, – говорить заступник голови правління Пенсійного фонду України Владислав Машкін. Ті, хто стане пенсіонером лише завтра чи позавтра, теж можуть отримати у ПФУ інформацію, що стосується їх особисто. І полегшити всім клієнтам доступ до цієї інформації та відповідних послуг справді важливо. Це робить пенсійну систему максимально прозорою; мінімізує вплив людського фактору на прийняття рішень; а ще забезпечує доступність послуг. «Скільки б сервісних центрів ми не створювали, проблема фізичної доступності до них продовжує існувати. Веб-сервіс дає можливість отримати послуги, не виходячи з дому».
Ці слова підтверджує начальник головного управління Фонду Сумської області Тетяна Зленко. Справді, рухаючись у ногу з часом і процесами децентралізації у країні, працівники фонду в області наближують пенсійні послуги до місця проживання громадян. Тепер віддалені пункти Пенсійного фонду діють у об′єднаних територіальних громадах, місцевих центрах наданняадміністративних послуг, великих сільрадах… Якщо раніше в області було 20 залів прийому громадян в установах Фонду, то сьогодні кількість точок доступу до пенсійних послуг зросла до 106 і продовжує збільшуватись.
Проте Тетяна Зленко наголосила на важливості впровадження саме електронних послуг: «На Сумщині пенсійники зацікавлені у доступності сучасних сервісів Пенсійного фонду для максимального кола клієнтів, тому активно допомагають пенсіонерам, працездатному населенню та роботодавцям долучитися до нових зручних можливостей, що створені Пенсійним фондом України для підприємців і громадян. Область є лідером впровадження електронних сервісів Фонду для клієнтів».
Чим допоможуть електронні послуги?
Владислав Машкін пояснив, які зручності пропонують онлайн сервіси. Це, зокрема,налаштування послуги безкоштовного СМС-інформування – щодо призначення чи перерахунку пенсії; сплати страхових внесків роботодавцем і розміру свого страхового стажу.
Це можливість отримання довідок про розмір сплачених внесків (форма ОК-5), про розмір пенсії чи витягу із Реєстру застрахованих осіб. Зауважмо: достовірність усіх довідок, отриманих за допомогою онлайн-сервісу, підтверджується спеціальним QR-кодом та унікальним багатозначним номером під ним. Тобто більшеніде не треба підписувати чи завіряти, – роздрукували довідку з комп′ютера і несете за місцем призначення.
Ще одна послуга: у створеному на веб-сайті персональному кабінеті можна отримати інформацію про свій «зароблений» страховий стаж (загальний та у розрізі кожного року), щомісячні відрахування єдиного соціального внеску вашим роботодавцем. Адже не раз траплялося, розповідає Владислав Машкін, що людина приходить до Пенсійного фонду з упевненістю, що вона гарантована всіма відповідними сплатами, аж виявляється, що недобросовісний роботодавецьвідрахувань просто не робив.
Користувач веб-порталу через особистий кабінет можна подати електронне звернення до Пенсійного фонду, записатися на особистий прийом.
ДО РЕЧІ
На веб-порталі Пенсійного фонду зареєстровано понад 40% населення Сумської області, з яких: 198,8 тисячі – пенсіонери; 51,1 тисячі – особи з інвалідністю, для яких дистанційні послуги особливо важливі, та 175,2 тисячі – працездатні особи.
До SMS-інформування від Пенсійного фонду на Сумщині підключено вже понад 42 тисячі осіб.
Що таке особистий кабінет?
Пенсійний фонд України створив кабінет страхувальника, через який можна перевірити інформацію про подання звітності, бачити повну інформацію стосовно сплати підприємством і фізичними особами-підприємцями єдиного соціального внеску, в тому числі – щодо заборгованості з цього виду платежу до Фонду. Окрім того, через кабінет страхувальника можливо отримати інформацію для розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності працівника (лікарняні).
Відео про те, як користуватись особистим кабінетом, отримувати онлайн-довідки та замовити послугу СМС-інформування можна переглянути на офіційному веб-ресурсі Фонду www.pfu.gov.ua у розділі «Інструкції».
Як зареєструватися, створити кабінет і користуватися послугами?
Реєстрація на веб-порталі електронних послуг здійснюється з використанням електронного цифрового підпису, або за логіном і паролем, – розповів начальник управління інформаційних систем і електронних реєстрів Головного управління ПФУ в Полтавській області Сергій Гавриленко. Логін і пароль видається в будь-якому відділенні Пенсійного фонду при пред’явленні паспорта та ідентифікаційного коду.
Проте фахівці радять все ж зробити особистий електронний підпис. Його можна отримати в акредитованому центрі сертифікації ключів (АЦСК). Перелік таких центрів є на порталі ПФУ. Також, додає Владислав Машкін, електронний підпис оформляється у відділеннях Ощадбанку чи через Приват24.
Ще один варіант доступу – отримати пенсійне посвідчення нового зразка. Воно поєднує у собі документ, платіжну карту та електронний цифровий підпис. До речі, на Сумщині такі посвідчення вже оформлено для 25 тисяч пенсіонерів, – повідомила начальник головного управління Фонду Сумської області Тетяна Зленко.
Електронний цифровий підпис дасть можливість застрахованій особі увійти до персонального кабінету, в якому можна отримати інформацію, що вас цікавить, і отримати відповідну послугу.
Для прикладу – відео-інструкція: https://www.pfu.gov.ua/36071-instruktsiya-dlya-korystuvachiv-veb-portalu-elektronnyh-poslug-pensijnogo-fondu-ukrayiny-2/
Що робити тим, хто не дружить із комп′ютером?
Аргумент про те, що бідні українські старенькі не вміють працювати з комп′ютером, «ходити» в Інтернет і, відповідно, не зможуть користуватися електронними сервісами ПФУ, вже морально застарів, – переконаний Владислав Машкін. «Чимало пенсіонерів, які дадуть нам усім фору як користувачі», – каже заступник голови правління Пенсійного фонду України. Принаймні вже наступне пенсійне покоління навряд чи можна буде назвати ІТ-неосвіченим.
Якщо ж справді щодо цього є проблема, нагадаємо вже сказане: оформити стосунки з онлайн сервісами допоможуть у пунктах обслуговування ПФУ. А ще не забувайте про «просунутих» дітей і онуків. Сумські пенсійники про них не забули, тож розпочали проект «Зареєструй бабусю на Веб-порталі Пенсійного фонду України!»
* * *
«Ми зараз працюємо над тим, щоб питання призначення пенсії вирішувалося за одне відвідування, – ділиться Владислав Машкін. – Людина подає через веб-портал усі сканування потрібних документів, Пенсійний фонд їх опрацьовує і запрошує прийти до відділення єдиний раз – для отримання посвідчення. Це – у процесі розробки. Сподіваємося, протягом року така послуга запрацює».
Тетяна ВАСИЛЕНКО
Є НОВИНИ? ЦІКАВІ ТЕМИ? ПИШІТЬ motsnyi1976@ukr.net
ТЕЛЕФОНУЙТЕ 050-064-94-14