Як ми вже неодноразово повідомляли, наше видання “Перемога” було обрано для проведення дослідження, яке здійснює Інститут демократії ім. Пилипа Орлика з метою вивчення змісту та якості а також виявлення маніпулятивних технологій і прихованих російських меседжів у впливових регіональних медіа України, яким безумовно є наше видання.

Сподіваємось, вам буде цікаво побачити як наше медіа виглядає на тлі інших, а нам завдяки моніторингу завжди корисно дізнатися про типові порушення, помилки і по можливості виправити їх, щоб зробити якість нашого контенту ще кращою.

У сумських масмедіа цього періоду (березень 2023 року), як і впродовж попереднього року – від початку війни, – не виявлено жодного матеріалу з ознаками маніпуляцій – пропаганди, фейків, антиукраїнських меседжів.

Моніторингова хвиля передбачала огляд масмедій за 20-26 березня. Відтак, проаналізовано випуски чотирьох друкованих видань Сумщини: серед яких «Перемога», Краснопільська газета Сумської області.

Моніторинг стандартів журналістики

Стандарти оцінюються за шістьма критеріями. За кожен із них можна отримати 0 балів (критерій не дотриманий), 1 бал (критерій дотриманий не повністю) та 2 бали (критерій дотриманий у повній мірі). Відповідно, максимальна оцінка, яку здатна отримати публікація, – 12 балів.

За моніторинговий період загальна оцінка оглянутих видань склала 8,9 бала, що відповідає традиційному середньому рівню дотримання стандартів у друкованих виданнях області.

У березні найкращий показник дотримання стандартів – 9,1 у двох газет, серед яких «Перемога», до речі, була лідером і під час минулого моніторингу.

За дотримання повноти інформації найкраще дотримується критерію «Перемога» – 1,8.

Відокремлення фактів від коментарів теж поліпшилося, але мінімально, – 1,62 бала. «Перемога» майже дорівнялася до кращої оцінки і має 1,7.

Матеріали з ознаками пропаганди та маніпуляцій

Матеріали з ознаками антиукраїнської пропаганди, проросійських меседжів і фейків не виявлені.

Теми

Тема війни, допомоги армії у березні вийшла на першу позицію – 15% контенту. Цим слід завдячувати газеті «Перемога», 24% списку матеріалів якої присвячені саме війні в різних її виявах.

Такі акценти цілком обґрунтовані, оскільки Краснопільська громада щодня піддається обстрілу з боку російських фашистів.

Газета «Перемога» напрацювала формат розміщення матеріалів про війну, про життя людей в умовах війни на першій сторінці з перенесенням на другу під рубриками «Герої не вмирають», «Розповіді про земляків», «Наші інтерв’ю». На думку експертів, добре було для подання таких матеріалів запровадити одну чи максимум дві постійні рубрики. А загалом ці публікації, вважаємо, працюють на газету. Прислухаємося.

Зросла кількість публікацій із теми життя цивільних в умовах війни і вимушених переселенців: 9% проти січневих 5%. Найбільше представлена вона в газеті «Перемога» – 15,2%.

Жанри

Найактивніше газети використовують інформаційні жанри: 37%. Такий відсоток практично стабільний впродовж року моніторингу. Найменше, як і попередні рази, вдавалася до них «Перемога» – 28,3%; це пояснюємо тим, що газета має свій сайт, а також активно веде сторінку в соцмережах, де і ділиться оперативною інформацією.

Другим за кількістю використання став у березні жанр інтерв’ю – 8%. Найактивніше його використовує «Перемога» – 13% .

З другого січневого на третє місце змістився художній жанр – 7% списку публікацій. Звичайно, про фейлетони та нариси наразі не йдеться, представлені здебільшого життєві історії, історичні екскурси. Менше, ніж зазвичай, таких матеріалів у «Перемоги» – 6,5% проти січневих 14%.

Листи до редакції, як і у січні, займають 1% контенту і присутні лише у «Перемозі».

Тож найрізноманітніша палітра жанрів у березні (як і в січні) – у газети «Перемога»: шість різновидів.

Співвідношення власного, запозиченого та неідентифікованого контенту

Власних матеріалів у березні більше, їх кількість повернулася на рівень осіннього моніторингу й складає половину контенту – 50%. Більше половини власних публікацій і в «Перемозі» – 54,3%.

Висновок за результатами моніторингу друкованих медіа

Друковані видання Сумщини діють, попри складні умови. Зима для них була відзначена не лише знаходженням «освітленої» хвилини для роботи між тривалими вимкненнями електроенергії та пошуками генераторів. Видання здійснюють проєкти, знаходячи нове власне місце в інформаційному полі регіону. А ще приємно – ряд газетярів відзначені нагородами за їх роботу на інформаційному фронті.

Звертаємося до тих, хто з тих чи інших причин не поновив передплату з квітня 2023 року! Передплата на «Перемогу» не закінчується ніколи. Щоб отримувати Краснопільський часопис з нового місяця, необхідно оформити передплату до 20-го числа попереднього місяця. Маємо ще одну приємну новину, починаючи з другого півріччя “Перемогу” можна передплатити і отримувати в будь-якому куточку Сумської області!

Тисніть на посилання внизу. Це займе у Вас лише кілька хвилин!

Джерело:
https://krasnews.com.ua/gromada/krasnopilska-gazeta-peremoga-zmistovna-bagatozhanrova-obovyazkovo-peredplatit/
20.04.2023
Краснопільська газета “Перемога” – змістовна, багатожанрова. Обов’язково передплатіть!